tisdag 4 augusti 2009

Semestern slut


Vårtbitare
Nu är semestern slut, alltid lika snopet......veckorna visslar förbi. Jag tänker inte beklaga mig, vi har haft en skön semester och varit iväg en sväng ner till västkusten (Fjällbacka). Äldsta barnbarnet Judith följde med och väl på plats kunde vi umgås med vår yngsta dotter, hennes pojkvän och svärföräldrar.

Bohuslän har en fantastisk natur och dessa berg och klippor oj, oj, oj....dit återvänder jag gärna. Vi hann med ett snabbesök i Norge också - Svinesund - vi åkte över gamla bron. I ett stort köpcentrum i Svinesund (svenska sidan) så besökte vi bland annat en gigantiskt godisbutik. Men vi kunde inte förmå oss att köpa smågodis - mer än 1000 sorter - hjälpte inte. När vi såg alla barn som fritt fick härja i godislådorna snoriga, pratandes, gråtandes med mera, ja då försvann den lusten. Det blev en binge mycket väl förpackade askar med bland annat Bassets lakritskonfekt och lakritspipor. En hink trefärgad sockervadd åkte också med, mellanbarnbarnet gillar sockervadd skarpt.

Avslutningsvis en bild på en av vår trädgårds många invånare (högst upp på sidan), en bild som jag är stolt över, då jag vanligen är en ganska urusel fotograf.

1 kommentar:

Lotta sa...

Vårtbitare är lömska varelser. Jag minns när jag var liten och hade några vårtor på händerna. Jag var livrädd att det skulle komma en vårtbitare när vi var i sommarstugan och bita mig :(
Fin bild:)