fredag 17 februari 2012

Tidningen Sydsvenskan har en intressant artikel idag. Det handlar om att 55-plussare är förmodat dåliga i sitt miljötänk och tär mer än några andra på vår gemensamma miljö. Resultat av en undersökning ska presenteras i sommar.

Om jag håller mig till mig och mina jämnåriga vänner och bekant, ja då håller inte riktigt den här teorin för skarpare granskning i alla stycken. Tvärtom vill jag påstå, vi är både medvetna och engagerade. Det kan jag se på Björshult (vår tipp) de söndagar jag följer med min man och avlämnar några veckors sorterade sopor. Det är köer och väldigt många är i mitt åldersspann.

När det däremot gäller att resa och annat av livets goda, ja där får jag kanske krypa till korset och inse att det är just gruppen 55-plussare som har de ekonomiska förutsättningarna för detta.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1606777/Miljotank-kartlaggs-bland-55-plussare.html

Inga kommentarer: