tisdag 18 september 2012

POLITIKEREGENSKAPER

Jag sitter i min "friköpta sommarstuga och äter brakmiddagar på skattebetalarnas bekostnad" (citerat ur en debatt i SN). Jag älskar fredagsgrogg, taco och melodifestivaler, och jag är av talibansläkte huga! Jag är dessutom inkompetent, allmänt korkad och min främsta uppgift är att förstöra så mycket som möjligt för så många som möjligt. Ingen ambition här inte att försöka få pengarna att räcka till att göra så bra och mycket som möjligt för så många som möjligt. Den genomsnittlige politikern har troligen varken familj, barn, syskon, föräldrar, vänner och bekanta - för i så fall så faller ju detta med förstörelselustan? Det är lite märkligt, men jag har förstått att kompetensen och faktbaserad kunskap finns hos alla dessa som exakt vet vilka vi är och vad vi går för, så vem är jag att protestera mot all denna samlade expertis.

Tjingeling på er!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tja, vad ska man säga mer än att det blev 10 felaktiga påståenden av tio möjliga! Förhoppningsvis ägnar sig ingen av dessa människor åt politik eller annat arbete som inbegriper människor.

Anonym sa...

Det är nog just för att de inte ägnar sig åt politiken som de har all denna insikt :)// storasyster